Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.06.2014, sygn. IBPP3/443-355/14/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-355/14/EJ

brak prawa do odzyskania (odliczenia lub zwrotu) podatku VAT przy realizacji projektu polegającego na integracji branży turystycznej na terenie gminy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 marca 2014 r. (data wpływu 26 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania (odliczenia lub zwrotu) podatku VAT w całości lub w części w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 marca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania (odliczenia lub zwrotu) podatku VAT w całości lub w części w związku z realizacją projektu pn. .

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Miasto) jest beneficjentem dofinansowania ze środków unijnych przy wielu projektach. Jednym z nich jest projekt pn. , który otrzymał dofinansowanie w ramach RPO Województwa na lata 2007-2013. Projekt zakłada powołanie do życia klastra branżowego, dzięki któremu zintegrowana branża turystyczna będzie w stanie absorbować nowe technologie i wdrażać innowacje w zakresie produktu, procesu, marketingu i zarzadzania. Funkcjonowanie klastra będzie opierać się o innowacyjne narzędzia marketingowe i procesowe, dzięki którym skonsolidowana turystyka Miasta będzie miała większą siłę wejścia na rynek z innowacyjna ofertą. Inicjatywa klastrowa wykreuje i wdroży innowacyjne narzędzia i produkty branżowe (m.in. miejska karta turystyczna, gry miejskie, marketing multimedialny i inne), dzięki czemu kooperacja turystyczna będzie mogła skutecznie pozyskiwać klientów i budować przyjazny turystom wizerunek Miasta. Beneficjentem projektu jest Miasto, natomiast realizatorem zadania jest Urząd Miasta, na który wystawiane są wszystkie faktury. Urząd Miejski jest czynnym podatnikiem VAT i składa deklaracje VAT-7. Samorządowe osoby prawne nie mają własnych struktur organizacyjnych, nałożone zadania wykonują za pośrednictwem urzędu, który nie ma możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej dotyczącej rozliczeń VAT dla samorządowych osób prawnych oraz obsługujących je urzędów. Właścicielem majątku powstałego w wyniku realizacji inwestycji jest beneficjent. Majątek ten nie będzie wykorzystywany przez beneficjenta do wykonywania czynności cywilnoprawnych opodatkowanych podatkiem VAT. Beneficjent nie będzie osiągał żadnego obrotu w wyniku wykorzystywania mienia, które powstanie w trakcie realizacji projektu, gdyż zakupiony sprzęt oraz wdrożone produkty turystyczne będą wykorzystywane do czynności z zakresu administracji publicznej, a usługi świadczone drogą elektroniczną będą bezpłatne i nie będą miały związku z wykonywaniem czynności o charakterze cywilnoprawnym, opodatkowanym podatkiem VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00