Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.02.2014, sygn. IBPP2/443-1070/13/KO, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1070/13/KO
w zakresie ustalenia czy Powiat może ubiegać się o zwrot kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym i złożyć korektę deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez zlikwidowaną jednostkę budżetową oraz czy Powiat jest następcą prawnym zlikwidowanej jednostki budżetowej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 13 listopada 2013 r. (data wpływu 18 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Powiat może ubiegać się o zwrot kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym i złożyć korektę deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez zlikwidowaną jednostkę budżetową oraz czy Powiat jest następcą prawnym zlikwidowanej jednostki budżetowej jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy Powiat może ubiegać się o zwrot kwoty nadwyżki podatku naliczonego nad należnym i złożyć korektę deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez zlikwidowaną jednostkę budżetową oraz czy Powiat jest następcą prawnym zlikwidowanej jednostki budżetowej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:
Powiat jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, między innymi z tytułu świadczenia usług najmu i dzierżawy pomieszczeń i mediów, składa deklarację VAT-7 (zgłoszenie z dnia 10 grudnia 2002 r.). Powiat posiada osobowość prawną. Jednostki organizacyjne powiatu tworzy się w celu wykonywania zadań powiatu, zgodnie z Ustawą z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym i statucie powiatu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right