Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2014, sygn. IBPP3/443-1259/13/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1259/13/EJ

opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania nakładów poniesionych w związku z modernizacją stadionu, stawka podatku VAT oraz koniecznośś dokonania korekty odliczonego podatku naliczonego związanego z modernizacją stadionu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 września 2013 r. (data wpływu 7 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania nakładów poniesionych w związku z modernizacją stadionu, stawki podatku VAT oraz konieczności dokonania korekty odliczonego podatku naliczonego związanego z modernizacją stadionu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 października 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania nakładów poniesionych w związku z modernizacją stadionu, stawki podatku VAT oraz konieczności dokonania korekty odliczonego podatku naliczonego związanego z modernizacją stadionu

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest miejską jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej nieposiadającą osobowości prawnej, która działa na podstawie uchwały Rady Miasta w sprawie reorganizacji jednostki budżetowej, zmiany jej nazwy i nadania statutu oraz upoważnienia Dyrektora Z. do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej. Zgodnie z zapisami statutu przedmiotem działalności podstawowej Wnioskodawcy jest organizowanie, nadzorowanie i prowadzenie, w ramach planu finansowego w zakresie nie powierzonym do realizacji innym miejskim jednostkom organizacyjnym, komórkom organizacyjnym Urzędu Miasta lub podmiotom, wszystkich spraw związanych z gospodarką komunalną oraz transportem w Gminie Miejskiej, w szczególności zadań związanych z: () wypełnianiem funkcji inwestorskich dla zadań inwestycyjnych realizowanych przez Gminę Miejską w zakresie działania Z. Jako gminna jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, Wnioskodawca jest jednostką, która w stosunkach cywilnoprawnych działa w ramach swoich zadań w imieniu i na rzecz Gminy Miejskiej albowiem nie ma ona zdolności prawnej ani zdolności sądowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00