Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.01.2014, sygn. IBPBI/1/415-1040/113/WRz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/415-1040/113/WRz

W jaki sposób dokumentować zakup od ludności przedmiotów przez Internet ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z 10 października 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 15 października 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości dokumentowania poniesionych wydatków związanych z handlem internetowym w sposób wskazany we wniosku - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 października 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości dokumentowania poniesionych wydatków związanych z handlem internetowym w sposób wskazany we wniosku.

We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawczyni prowadzi indywidualnie działalność gospodarczą w zakresie handlu internetowego, opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zwolnioną podmiotowo z podatku VAT. Zamierza zmienić formę opodatkowania na tzw. zasady ogólne i prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów. Wnioskodawczyni dokonuje zakupu przedmiotu od osoby fizycznej (najczęściej na aukcji internetowej) i prosi sprzedającego o wystawienie stosownego dokumentu i wysłanie go razem z zakupionym przedmiotem. Dokument ten ma następującą treść:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00