Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.01.2014, sygn. IBPP2/443-903/13/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-903/13/WN

prawo do zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 25 września 2013 r. (data wpływu 27 września 2013 r.), uzupełnionym pismem z 25 września 2013r. (data wpływu 24 grudnia 2013r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 września 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym.

Wniosek ten został uzupełniony pismem z 25 września 2013r. (data wpływu 24 grudnia 2013r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 3 grudnia 2013r. znak: IBPP2/443-903/13/WN.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Na podstawie zezwolenia na budowę nr 46-12 z dnia 30 stycznia 2012 r. (zał. nr 1) przystąpił do zadania inwestycyjnego umownie nazwanego P. (kategoria budynku XIV). Inwestycja jest nowym wyzwaniem dla Firmy Wnioskodawcy i stanowi poszerzenie usług związanych z dotychczasową działalnością kateringową. Budynek stanowi pensjonat mieszkalny przeznaczony na stały i czasowy pobyt ludzi starszych i niepełnosprawnych z całodobowymi usługami opiekuńczymi polegającymi na pomocy w myciu, ubieraniu, jedzeniu, organizacją wolnego czasu itp. Może również stanowić zaplecze noclegowe w dotychczasowej działalności jak obsługa konferencji, kursów, wesel itp. Na dzień dzisiejszy inwestycja jest wykonana w 95% i w tym zakresie wszelkie nakłady inwestycyjne zostały opodatkowane stawką podstawową podatku VAT tj. 23%. Wszystkie faktury są zapłacone. Wnioskodawca nie prowadził i nie prowadzi żadnej sprzedaży zwolnionej z podatku VAT. Bank na podstawie umowy kredytowej przed wypłatą każdej transzy żądał zabezpieczenia kwoty podatku VAT w wysokości 23%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00