Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2014, sygn. IPTPP4/443-586/14-4/OS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-586/14-4/OS

Uznania przedstawionego sposobu wykorzystania pojazdów służbowych przez Wnioskodawcę za wykorzystywanie pojazdów wyłącznie do działalności gospodarczej i prawa do odliczenia 100% podatku VAT od wydatków związanych z pojazdami samochodowymi.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 sierpnia 2014 r. (data wpływu 11 sierpnia 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 10 października 2014 r. (data wpływu 13 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przedstawionego sposobu wykorzystania pojazdów służbowych przez Wnioskodawcę za wykorzystywanie pojazdów wyłącznie do działalności gospodarczej i prawa do odliczenia 100% podatku VAT od wydatków związanych z pojazdami samochodowymi jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 sierpnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przedstawionego sposobu wykorzystania pojazdów służbowych przez Wnioskodawcę za wykorzystywanie pojazdów wyłącznie do działalności gospodarczej i prawa do odliczenia 100% podatku VAT od wydatków związanych z pojazdami samochodowymi.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 10 października 2014 r. (data wpływu 13 października 2014 r.) w zakresie doprecyzowania opisu sprawy oraz własnego stanowiska.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka jest firmą produkcyjną, w której praca zorganizowana jest w systemie 3 (trzy) zmianowym przez 5 do 7 dni w tygodniu. Zakład produkcyjny Spółki znajduje się w ..... W związku ze specyfiką pracy Spółki istnieje ryzyko wystąpienia nieprzewidywanych zdarzeń i wypadków przy pracy, które mogą się zdarzyć poza godzinami pracy kadry kierowniczej. Stąd został ustalony tryb postępowania w przedstawionych sytuacjach nagłych, który został opisany w Załączniku Nr 1 do uchwały Zarządu nr 7/11/2013 pod tytułem .... Wskazany Załącznik nr 7/11/2013 stanowi załącznik do niniejszego wniosku. Zgodnie z § 2 ww. Załącznika ustanawia się krąg osób uznawanych za Kluczowy Personel. W myśl § 3 ww. Załącznika do Kluczowego Personelu zalicza się Zarząd, wybranych Dyrektorów, Kierownika Produkcji, Głównego Księgowego oraz inne osoby wskazane przez Zarząd spółki. Regulamin ten przewiduje, że Kluczowy Personel zobowiązany jest do bycia dyspozycyjnym poza godzinami podstawowego czasu pracy, oraz posiadania niezbędnej łączności, w tym również wykorzystywania samochodów służbowych. Kluczowy Personel musi mieć możliwość stałego kontaktu z zakładem produkcyjnym, oraz natychmiastowego dotarcia na teren zakładu produkcyjnego, szczególnie w przypadku zaistnienia awarii maszyn, przerwy w dostawie energii, wypadku pracownika, kradzieży, kontroli, pożaru itp. Członkowie Kluczowego Personelu z uwagi na charakter pracy często wypełniają obowiązki służbowe poza siedzibą firmy (wizyty w różnych instytucjach, spotkania z kontrahentami, itp.), jak również poza wyznaczonymi godzinami pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00