Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.07.2014, sygn. IPTPP4/443-425/14-2/ALN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-425/14-2/ALN

Brak prawa do odliczenia.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2014 r. (data wpływu 9 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. .

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe

Powiat jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W zakresie swojej działalności wykonuje zadania publiczne o charakterze ponadgminnym. Do zadań tych, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 16 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (j.t. Dz.U. z 2013r. poz. 595 ze zm.), należą m. innymi zadania w zakresie ochrony przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania powiatowego magazynu przeciwpowodziowego, przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska. W myśl art. 11 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (j.t. Dz.U. z 2009r. Nr 12, poz. 68 ze zm.), zwanej dalej ustawą o PSP, zadania i kompetencje Państwowej Straży Pożarnej na obszarze województwa wykonuje wojewoda przy pomocy komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, jako kierownika straży wchodzącej w skład zespolonej administracji rządowej w województwie oraz komendantów powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej. W świetle art. 13a ustawy o PSP, komendanci wykonują swoje zadania przy pomocy komend. Art. 33a ust. 2 i 3 ustawy o samorządzie powiatowym stanowią natomiast, że jednostki organizacyjne stanowiące aparat pomocniczy kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży, z wyjątkiem jednostek organizacyjnych Policji, są powiatowymi jednostkami budżetowymi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (j.t. Dz. U. z 2003r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.), obecnie ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (j.t. Dz.U. z 2013r. poz. 885 ze zm. ). W świetle powyższego, komendy powiatowe (miejskie) Państwowej Straży Pożarnej są samorządowymi jednostkami budżetowymi (powiatowymi jednostkami budżetowymi) i jako takie, zgodnie z art. 11 ustawy o finansach publicznych, są finansowane bezpośrednio z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, a pobrane dochody odprowadzają na dochody budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej jest więc, w świetle przedstawionych powyżej regulacji, jednostką budżetową Powiatu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00