Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.05.2014, sygn. IPTPP2/443-273/14-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-273/14-2/PR
w zakresie uznania, czy druk czasopism jest dostawą towarów czy świadczeniem usług oraz zastosowania stawki podatku dla tej czynności
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 1 kwietnia 2014 r. (data wpływu 7 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy druk czasopism jest dostawą towarów czy świadczeniem usług oraz zastosowania stawki podatku dla tej czynności jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania, czy druk czasopism jest dostawą towarów czy świadczeniem usług oraz zastosowania stawki podatku dla tej czynności.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej: Drukarnia) zajmuje się drukowaniem czasopism, katalogów, broszur, druków reklamowych. W swej działalności między innymi dokonuje czynności druku czasopism i pozostałych periodyków oznaczonych symbolami ISSN sklasyfikowanych pod nr PKWiU 58.14.1. Czynności te są wykonywane na zlecenie bezpośredniego wydawcy lub agencji pośredniczącej przygotowującej merytoryczną i graficzną zawartość drukowanego materiału w postaci plików PDF. Drukowanie odbywa się metodami poligraficznym poprzez przeniesienie otrzymanego materiału na formy drukowe, druk oraz oprawę introligatorską dającą w rezultacie produkt finalny jakim jest broszura lub czasopismo. Drukarnia nie prowadzi dystrybucji tych produktów do indywidualnego odbiorcy. Sprzedaż odbywa się na podstawie indywidualnych zamówień klientów i to oni zajmują się dystrybucją wydrukowanych czasopism do ostatecznego odbiorcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right