Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.05.2014, sygn. IPTPP4/443-176/14-2/UNR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-176/14-2/UNR
Czy Gmina ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony zawarty w fakturach otrzymanych w wyniku realizacji projektu pn. ....?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 marca 2014 r. (data wpływu 7 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. .. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ...
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług od dnia 30.10.2003 r.
Gmina przystąpiła do realizacji projektu pn. ..... w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 Oś Priorytetowa 2-Wsparcie innowacyjności, budowa społeczeństwa informacyjnego oraz wzrost potencjału inwestycyjnego regionu. Działanie 2.2. Budowa Infrastruktury Społeczeństwa Informacyjnego na podstawie podpisanej umowy w sprawie partnerskiej współpracy przy wspólnej realizacji projektu z Województwem. Przedmiotem projektu jest zadanie inwestycyjne mające na celu stworzenie regionalnego systemu informacji przestrzennej dla Województwa, czyli budowę regionalnej infrastruktury organizacyjno-technicznej danych przestrzennych, uwzględniających zalecenia europejskiej dyrektywy INSPIRE. Rezultatem wdrożenia tego systemu będzie udostępnienie i upowszechnienie wiarygodnej informacji przestrzennej o województwie, skutkujące usprawnieniem funkcjonowania administracji publicznej regionu. Odbiorcami informacji przestrzennej udostępnionej przez system są w pierwszej kolejności jednostki administracji publicznej, a w szczególności jednostki administracji samorządowej na poziomach województwa, powiatu i gminy. Istotą rozwiązań systemu jest planowane zastosowanie nowoczesnych, sprawdzonych technologii w zakresie przetwarzania danych przestrzennych gwarantujących bezpieczeństwo i sprawność systemu oraz zastosowanie innowacyjnego podejścia w kreowaniu nowych zasobów informacji przestrzennej przez rozbudowane funkcje analityczne systemu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right