Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.01.2014, sygn. IPTPP2/443-928/13-4/KW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-928/13-4/KW
ustalenie okresu korekty podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji w zakresie budowy i rozbudowy kanalizacji deszczowej zakończonych w latach 2004 kwiecień 2013, w związku ze zmianą przeznaczenia środka trwałego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 listopada 2013 r. (data wpływu 2 grudnia 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 16 stycznia 2014 r. (data wpływu 17 stycznia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia okresu korekty podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji w zakresie budowy i rozbudowy kanalizacji deszczowej zakończonych w latach 2004 kwiecień 2013 jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia okresu korekty podatku naliczonego związanego z realizacją inwestycji w zakresie budowy i rozbudowy kanalizacji deszczowej zakończonych w latach 2004 kwiecień 2013.
Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 16 stycznia 2014 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Miasto X (Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. W latach 2004 kwiecień 2013 r. Miasto ponosiło wydatki na realizację inwestycji w zakresie budowy i rozbudowy kanalizacji deszczowej. Wartość poszczególnych inwestycji przekraczała 15 tys. zł. Ponoszone przez Miasto wydatki dokonywane były na podstawie faktur VAT. Wnioskodawca nie dokonywał odliczenia podatku VAT wyszczególnionego w tych fakturach z uwagi na brak związku ze sprzedażą opodatkowaną. Wszystkie wytworzone środki trwałe znajdowały się na majątku Miasta i nie były odpłatnie udostępniane żadnemu podmiotowi. Wykorzystywane były wyłącznie przez Miasto do realizacji zadań własnych, wynikających z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym. Wnioskodawca ponosił zarówno koszty budowy, jak i koszty konserwacji i utrzymania kanalizacji deszczowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right