Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.10.2014, sygn. ILPP2/443-732/14-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-732/14-2/MN
W zakresie opodatkowania wkładu niepieniężnego do spółki jawnej w postaci świadczenia pracy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 3 lipca 2014 r. (data wpływu 7 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wkładu niepieniężnego do spółki jawnej w postaci świadczenia pracy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wkładu niepieniężnego do spółki jawnej w postaci świadczenia pracy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzi działalność gospodarczą objętą klasyfikacją statystyczną pod kodami PKD: 47.99.Z, 70.21.Z, 73.11.Z, 73.20.Z, 82.19.Z, 82.20.Z, 82.30.Z, 82.99.Z, 85.59.B, 85.60.Z. W związku z rozwojem prowadzonej działalności gospodarczej, okazuje się, że dotychczasowa forma prawna nie jest wystarczająca, a dotychczasowy sposób jej prowadzenia nie wiąże się z możliwością pozyskania nowych rynków. Dalsze zamierzenia biznesowe powinny być realizowane w innej formie prawnej, przy współudziale innych podmiotów. Wnioskodawca planuje zawrzeć umowę spółki jawnej, przy czym wkładem Wnioskodawcy ma być świadczenie pracy (art. 48 § 2 k.s.h.). Wkładem nie będzie dotychczasowe przedsiębiorstwo Wnioskodawcy, gdyż nie przewiduje się prostej kontynuacji działalności. Wspólnicy (w tym Wnioskodawca) mają zamiar umówić się, że świadczenie pracy przez Wnioskodawcę będzie podlegało wytycznym pozostałych wspólników (np. co do form: wykonania pracy, konieczności stosowania pewnych wzorców postępowań, procedur współdziałania z kontrahentami przyszłej spółki jawnej). Ograniczenia Wnioskodawcy (ramy organizacyjne, wytyczne) w sposobie świadczenia pracy uzasadniane są koniecznością koordynacji współpracy wspólników, przy jednoczesnej zasadzie odpowiedzialności spółki jawnej za zobowiązania wobec osób trzecich.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right