Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2014, sygn. ILPP2/443-558/14-3/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-558/14-3/SJ

Czy Gmina w obecnym stanie prawnym (tj. 2014 r.), jak i w poprzednim stanie prawnym (tj. 2010-2013 r.) przy ustaleniu proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 i 3 ustawy o VAT, do obrotu powinna wliczać obrót z tytułu dostawy i dzierżawy (najmu) wymienionych w stanie faktycznym gruntów, lokali, budynków, budowli oraz użytkowania wieczystego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z 13 maja 2014 r. (data wpływu 19 maja 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wliczenia do proporcji obrotu z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wliczenia do proporcji obrotu z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Gmina realizuje przede wszystkim zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. Przedmiotowe zadania wynikają z przepisów prawnych i realizowane są przez Gminę w ramach reżimu publicznoprawnego.

Poza tym Gmina podejmuje działania na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych, które traktuje jako podlegające regulacjom VAT.

W ramach swojej działalności Gmina dokonuje m.in. aportów sieci wodociągów i kanalizacji sanitarnej (dalej: Sieci), które po wybudowaniu przez Gminę ujmowane są w ewidencji środków trwałych Gminy. Do czasu wniesienia przedmiotowych sieci w formie aportu do gminnej spółki prawa handlowego, są one przez Gminę amortyzowane dla celów rachunkowych. Aport Sieci miał miejsce nie częściej niż raz w roku, a zgodnie z przepisami obowiązującymi na moment wniesienia aportu, był on dotychczas zwolniony z podatku od towarów i usług, bądź opodatkowany. Oprócz aportowania Sieci Gmina w kilku przypadkach wynajęła Sieci komunalnej spółce prawa handlowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00