Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.10.2014, sygn. ILPP1/443-604/14-4/JSK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-604/14-4/JSK
Czy jest możliwe odliczenie VAT w 100% od motoru żużlowego, części do tego motoru: opon, silnika, paliwa, sprzęgła, ramy, itp. bez prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu i złożenia informacji VAT-26 stosując art. 86a ust. 4 pkt 2 ustawy o VAT i art 86a ust. 4 pkt 1 lub inne przepisy ustawy o VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 lipca 2014 r. (data wpływu 17 lipca 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 września 2014 r. (data wpływu 11 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z motorem jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z motorem. Wniosek uzupełniono w dniu 11 września 2014 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą sklasyfikowaną zgodnie z polską klasyfikacją działalności pod numerem 93.19.Z jako pozostała działalność związana ze sportem zawodowe uprawianie sportu.
Do tego celu Zainteresowany kupuje motory, części do tych motorów, jak: silnik, rama, opony, sprzęgła itp.
Motor biorący udział w wyścigach jest specjalnie skonstruowaną do tego celu maszyną. Wiele elementów różni się od zwykłego jednośladu poruszającego się po drogach. Sam wygląd takiego motoru przeznaczonego do startów odróżnia go od drogowych jednośladów. Motory spalają czysty spirytus metylowy, czyli metanol. Ponadto nie są wyposażone ani w skrzynię biegów, ani w hamulce. Nie jest to również maszyna dalekobieżna: pojemność baku wynosi średnio 1,5-2 litra paliwa. Wprawdzie prędkość motoru wyjątkowo sprawnie przyspiesza. Motor nie posiada licznika kilometrów, startera, rejestracji, hamulców, może skręcać tylko w lewą stronę. Nie można się nim poruszać po drogach publicznych, tylko na torach. Jest używany tylko do prowadzenia tej działalności gospodarczej, nie można nim jeździć rekreacyjnie lub prywatnie. Służy tylko do zawodów i treningów na torach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right