Interpretacja indywidualna z dnia 13.06.2014, sygn. ILPP2/443-289/14-4/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-289/14-4/MN
Opodatkowanie dostawy działki, nabytej w drodze spadku, podzielonej na 2 działki. Wnioskodawca nie prowadzi i nie prowadził działalności (również rolniczej), działka nie jest i nie była związana z jakąkolwiek działalnością gospodarczą. Wnioskodawca zawarł porozumienie z Gminą na budowę sieci wodociągowej, dróg i kanalizacji.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko reprezentowanej przez Adwokata, przedstawione we wniosku z 11 marca 2014 r. (data wpływu 13 marca 2014 r.) uzupełnionym pismem z 29 maja 2014 r. (data wpływu 2 czerwca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy działki jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy działki. Wniosek uzupełniono pismem z 29 maja 2014 r. (data wpływu 2 czerwca 2014 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest właścicielem gospodarstwa rolnego położonego w X w gminie D. Wnioskodawca nabył przedmiotową nieruchomość w drodze spadku w 1991 r. Obecnie przedmiotowa nieruchomość składa się z dwóch działek: jedna o powierzchni około 2,5 ha oraz druga o powierzchni 5 ha. Podział gospodarstwa rolnego na dwie działki nastąpił w 2008 r. Zgodnie z pierwotnym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dla Gminy (ogłoszony w 2002 r.), nieruchomość będąca własnością Wnioskodawcy została przeznaczona pod tereny specjalne, np.: szpitale, przychodnie prywatne, ośrodki sportowe. Zatem, co do zasady, w świetle postanowień pierwotnego studium nieruchomość Wnioskodawcy stanowiła teren przeznaczony pod zabudowę. W kolejnej wersji studium (ogłoszone na początku 2013 r.) wskazano, że tereny stanowiące własność Wnioskodawcy mogą zostać przeznaczone na tereny zabudowy wielorodzinnej, pod warunkiem podpisania stosownego porozumienia.