Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2014, sygn. ILPB3/423-44/14-4/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-44/14-4/JG

Czy zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, koszty poniesione przez Wnioskodawcę na organizację akcji marketingowych oraz szkoleń, w celu otrzymania rabatów potransakcyjnych takich jak: wynagrodzenie marketingowe, bonusy marketingowe i szkoleniowe, które wskazane są w opisie stanu faktycznego mogą stanowić koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z 27 stycznia 2014 r. (data wpływu 6 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z 24 kwietnia 2014 r. (data wpływu 29 kwietnia 2014 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT, prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży wyrobów z zakresu automatyki przemysłowej i podstawowego asortymentu elektrycznego.

Wnioskodawca jako Dystrybutor zawiera umowy z Dostawcami, zgodnie z którymi po przekroczeniu określonych w umowie pułapów zamówień, Dostawca udziela Dystrybutorowi rabatów potransakcyjnych za obrót. Zgodnie z zapisami umów, rabaty mogą mieć postać wynagrodzenia marketingowego przeznaczonego na wsparcie marketingowe, bonusu marketingowego lub bonusu szkoleniowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00