Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2014, sygn. ILPP3/443-9/14-2/TK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/443-9/14-2/TK
Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym nabywane przez Wnioskodawcę paliwo lotnicze będzie zwolnione od podatku akcyzowego zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 29 kwietnia 2011 r. o podatku akcyzowym?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 10 stycznia 2014 r. (data wpływu 20 stycznia 2014 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy paliwa lotniczego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy paliwa lotniczego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, której będzie udostępniany samolot przez inną spółkę spółkę komandytową. Będzie to samolot () lub inny samolot przystosowany do przewozu nie więcej niż 10 pasażerów. Spółka komandytowa będzie posiadać samolot na podstawie umowy leasingu. Spółka komandytowa będzie leasingobiorcą samolotu właścicielem samolotu będzie firma leasingowa. Spółka komandytowa zatrudnia pilotów obsługujących samolot. Spółka komandytowa planuje udostępniać spółce z ograniczoną odpowiedzialnością samolot z pilotem. Udostępnianie samolotu z pilotem będzie nieodpłatne i będzie stanowiło umowę jednostronnie zobowiązującą, realną. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będzie korzystała z udostępnionego samolotu w celu przewozu pracowników do innych oddziałów spółki lub w innych celach gospodarczych. Samolot nie jest i nie będzie wykorzystywany przez spółkę komandytową lub przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością do innych celów niż gospodarcze, w szczególności nie będzie wykorzystany do przelotów prywatnych w celach osobistych członków zarządu czy pracowników spółki komandytowej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka komandytowa nie posiada certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) ani koncesji na wykonywanie przewozów lotniczych. Spółka komandytowa nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób lub ładunków. Paliwo do samolotu (paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21, dalej: paliwo lotnicze) będzie dostarczane ze składu podatkowego na terytorium kraju oraz nabywane przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością dokona zgłoszenia w urzędzie celnym jako podmiot wykorzystujący samolot do celów gospodarczych. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, na podstawie kopii zgłoszenia, zostanie wpisana na listę podmiotów korzystających ze zwolnienia z akcyzy. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawi sprzedawcy paliwa pisemne potwierdzenie przyjęcia przez właściwy urząd celny zgłoszenia rejestracyjnego. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będzie prowadziła ewidencję wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem w formie papierowej lub elektronicznej, po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o formie prowadzenia ewidencji. Prowadzona ewidencja będzie zawierała informacje umożliwiające ustalenie ilości otrzymanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, termin odbioru tych wyrobów, informacje o dokumentach dostawy. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością będzie potwierdzała odbiór paliwa lotniczego na dokumentach dostawy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right