Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.03.2014, sygn. ILPP3/443-117/13-2/TK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP3/443-117/13-2/TK
Podatek akcyzowy w zakresie opodatkowania nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 10 grudnia 2013 r. (data wpływu 16 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi działalność m.in. w zakresie produkcji samochodów osobowych i pojazdów samochodowych przeznaczonych do przewozu towarów, a także samochodów specjalnego przeznaczenia: np. karetek pogotowia, pojazdów dla straży pożarnej. Zainteresowany sporadycznie dokonuje również detalicznej sprzedaży samochodów. Wnioskodawca zakupił w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego od A używany, przedseryjny samochód osobowy marki B. Samochód był używany jako samochód doświadczalny. W umowie kupna umieszczono adnotację, że jest to pojazd bez możliwości rejestracji, wykluczone jest korzystanie z niego w ruchu drogowym, a numer podwozia zostanie usunięty przed wydaniem samochodu. Zainteresowany zobowiązał się wykorzystać pojazd wyłącznie jako źródło części dla budowy samochodu pokazowego C w ramach projektu Cx. Uzgodniono cenę samochodu w wysokości 9.900,00 EUR. Do budowy samochodu pokazowego C zostały wykorzystane takie części pochodzące z B jak: silnik, skrzynia biegów, elementy podwozia i wiązki elektryczne. Reszta elementów pochodzących z B zostało zezłomowanych. Zgodnie bowiem z umową kupna po wykorzystaniu samochodu przez Wnioskodawcę dla celów projektu nie mógł być on sprzedany i musiał być przekazany podanej przez A firmie utylizacyjnej. Pozostałe części do budowy samochodu pokazowego np. karoseria są częściami seryjnymi pochodzącymi ze standardowej produkcji samochodów V. Zainteresowany zamierza analogicznie również w przyszłości nabywać wewnątrzwspólnotowo samochody doświadczalne produkowane w ramach koncernu z przeznaczeniem na części do wykorzystania do budowy samochodów pokazowych produkowanych przez niego marek.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right