Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2014, sygn. ILPP1/443-964/13-2/AWa, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-964/13-2/AWa

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone przez szkoły będące gminnymi jednostkami budżetowymi Gminy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 18 października 2013 r. (data wpływu 22 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone przez szkoły będące gminnymi jednostkami budżetowymi Gminy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone przez szkoły będące gminnymi jednostkami budżetowymi Gminy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina A posiada szkoły publiczne będące gminnymi jednostkami budżetowymi. Są to następujące szkoły:

  1. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1,
  2. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5,
  3. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8,
  4. Publiczne Gimnazjum nr 1.

Każda z tych jednostek budżetowych posiada nieruchomość lub nieruchomości, które są przeznaczone do celów edukacyjnych. Jednostki budżetowe władają tymi nieruchomościami na podstawie decyzji Gminy o oddaniu nieruchomości w trwały zarząd.

Powyższe jednostki budżetowe poza wykorzystywaniem posiadanych nieruchomości do celów edukacyjnych (tj. nieodpłatnego świadczenia usług nauczania i wychowania w ramach szkoły publicznej), uzyskują także dochody z odpłatnego udostępniania części powierzchni posiadanych nieruchomości (na podstawie umów najmu lub dzierżawy). Jednostki budżetowe uzyskują dochody zarówno ze stałych (wielomiesięcznych) umów najmu (dzierżawy), jak i z okazjonalnych wynajmów (dzierżaw).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00