Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.01.2014, sygn. ILPP2/443-1038/13-2/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1038/13-2/MR

Podatek od towarów i usług w zakresie sposobu dokonania korekty podatku naliczonego na podstawie art. 90a ustawy o VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z 22 października 2013 r. (data wpływu 25 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokonania korekty podatku naliczonego na podstawie art. 90a ustawy o VAT - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokonania korekty podatku naliczonego na podstawie art. 90a ustawy o VAT.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.

Gmina jest właścicielem nieruchomości (dalej: Nieruchomość), która służy jej do prowadzenia jednocześnie dwóch rodzajów działalności:

  1. Gmina wykorzystuje ją do celów działalności gospodarczej, oraz
  2. Gmina wykorzystuje ją do innych celów (czynności niepodlegające VAT).

Z tytułu prowadzenia powyższej działalności gospodarczej, Gmina rozlicza VAT należny.

Gmina zaznacza, że zasadniczo stopień wykorzystania Nieruchomości do prowadzenia poszczególnych rodzajów czynności nie jest stały, ponieważ reguluje go realne zapotrzebowanie nabywców na obie formy prowadzenia działalności, które może być różne w poszczególnych okresach rozliczeniowych, tj. miesiącach. Po zakończeniu danego miesiąca, Gmina jest w stanie określić, w jakim stopniu Nieruchomość była wykorzystywana w tym właśnie miesiącu do prowadzenia działalności gospodarczej oraz w jakim stopniu Nieruchomość była wykorzystywana do innych celów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00