Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.01.2014, sygn. ILPB3/423-515/13-2/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-515/13-2/JG
Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z konsumpcją podczas spotkań biznesowych z obecnymi i potencjalnymi odbiorcami?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z 14 października 2013 r. (data wpływu 25 października 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność polegającą na sprzedaży ciągników maszyn i rolniczych oraz części zamiennych. Odbiorcami Spółki są zarówno podmioty gospodarcze (dealerzy i hurtownie), jak i osoby fizyczne. W warunkach istnienia dużej konkurencji na rynku, na którym działa Spółka, często konieczne jest zorganizowanie spotkań z obecnymi, jak i potencjalnymi nabywcami, na których między obu stronami dochodzi do uzgodnienia indywidualnych warunków współpracy, w tym przedstawienie specjalnych ofert skierowanych do klienta, czy warunków i terminów płatności. Spotkania te odbywają się zarówno w siedzibie Spółki, jak i w innych miejscach np. w lokalach gastronomicznych. W trakcie spotkań w restauracjach zamawiane są posiłki i napoje, których koszty ponosi przedstawiciel reprezentujący Spółkę. Konsumpcja posiłków ma na celu jedynie zapewnienie możliwości prowadzenia dłuższych rozmów, zwłaszcza w przypadku, gdy kwestie dotyczące współpracy wymagają szczegółowych uzgodnień. Serwowane posiłki nie mają charakteru wystawnego i ich celem nie jest wykreowanie pozytywnego wizerunku Spółki. Są to posiłki zwyczajowo przyjęte w kontaktach biznesowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right