Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.02.2014, sygn. ILPB3/423-889/10/14-S/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-889/10/14-S/JG
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z organizacją spotkań biznesowych z kontrahentami poza siedzibą Spółki.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów uwzględniając wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 10 października 2013 r. sygn. akt II FSK 2846/11 stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z 2 listopada 2010 r. (data wpływu 5 listopada 2010 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z organizacją spotkań biznesowych z kontrahentami poza siedzibą Spółki, w części dotyczącej organizacji spotkań:
- w wynajętym pomieszczeniu jest prawidłowe,
- w siedzibie klienta jest prawidłowe,
- w restauracji jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 listopada 2010 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z organizacją spotkań biznesowych z kontrahentami poza siedzibą Spółki.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.
Spółka organizuje okazjonalnie spotkania z kontrahentami. Miejscem spotkań jest siedziba Spółki albo też w zależności od potrzeb, inne miejsce poza siedzibą Spółki. Spotkania te odbywają się w celu omawiania różnego rodzaju spraw biznesowych, związanych z funkcjonowaniem Spółki (przykładowo dotyczą one warunków sprzedaży towarów, mają na celu przedstawienie aktualnej oferty handlowej, podczas nich negocjuje się postanowienia umów zawieranych z kontrahentami, itp.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right