Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.11.2014, sygn. ITPP1/443-952/14/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-952/14/AP
Czy w związku z definitywnym, jednoznacznym i ostatecznie wiążącym stanowiskiem NSA, które w chwili obecnej muszą zaakceptować wszystkie organy podatkowe, Wnioskodawca ma prawo do wystawienia swoim klientom za ten okres faktur korygujących, gdzie nie zmieni się wartość faktury brutto, a zmianie ulegnie stawka VAT z 23% na 8%?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 11 sierpnia 2014 r. (data wpływu 12 sierpnia 2014 r.), uzupełnionym w dniu 6 listopada 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia stawki podatku na wykonanie trwałej zabudowy meblowej w obiektach budownictwa mieszkaniowego oraz możliwości dokonania korekty podatku naliczonego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 sierpnia 2014 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie określenia stawki podatku na wykonanie trwałej zabudowy meblowej w obiektach budownictwa mieszkaniowego oraz możliwości dokonania korekty podatku naliczonego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie projektowania, wykonania i montażu stałej zabudowy np. szaf wnękowych i mebli w mieszkaniach i domach objętych społecznym programem mieszkaniowym. Do końca 2010 r. preferencyjna stawka VAT, o której mowa w art. 41 ust. 1 12-12c ustawy o podatku od towarów i usług na ten rodzaj usługi nie budziła jakichkolwiek wątpliwości. W 2011 r. organy skarbowe, sądy administracyjne oraz Ministerstwo Finansów posiadały na temat możliwości stosowania w dalszym ciągu stawki preferencyjnej różne stanowiska, w przeważającej części przychylały się do stosowania stawki podstawowej. Taką interpretację wydał również w sierpniu 2011 roku Minister Finansów w odpowiedzi na zapytanie poselskie. W związku z powyższym Wnioskodawca zastosował się do tego stanowiska i począwszy od 2011 roku do chwili obecnej na powyższą usługę stosuje stawkę VAT 23%. Wszelkie wątpliwości w tej kwestii rozstrzygnął NSA w składzie siedmiu sędziów, w uchwale z dnia 24 czerwca 2013 r. i uznał, że projektowanie, dopasowywanie oraz montaż komponentów tworzących wraz elementami konstrukcyjnymi obiektu budowlanego lub jego części trwałą zabudowę meblową wykonane w obiektach budowlanych zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym stanowi usługę modernizacji opodatkowaną obniżoną (preferencyjną) stawką VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right