Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2014, sygn. ITPP3/443-560/14/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-560/14/MD
Sposób dokumentowania usług dotyczących nieruchomości wykonywanych na rzecz kontrahentów zagranicznych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 października 2014 r. (data wpływu), uzupełnionym w dniu 8 grudnia 2014 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania usług dotyczących nieruchomości wykonywanych na rzecz kontrahentów zagranicznych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 października 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 8 grudnia 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania usług dotyczących nieruchomości wykonywanych na rzecz kontrahentów zagranicznych.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest podatnikiem VAT, zgłoszonym również jako podatnik VAT UE, na potrzeby transakcji wykonywanych na terenie Unii Europejskiej. Wnioskodawca jako podwykonawca usług współpracuje z polskim podatnikiem, który rozlicza się w Polsce i tylko tu ma siedzibę i miejsce wykonywania działalności. Usługi Wnioskodawcy polegają głównie na montażu mebli i wyposażenia sklepów oraz drobnych robotach budowlanych w obiektach położonych na terytorium UE. Wnioskodawca otrzymuje zlecenie w postaci adresu i rysunków. Meble na miejsce dostarcza zleceniodawca. Na żadnym etapie wykonywanej usługi meble nie należą i nigdy nie przechodzą na własność Wnioskodawcy. Wnioskodawca zajmuje się rozładunkiem, rozpakowaniem i montażem. Montaż polega na ustawieniu oraz częściowo na przymocowaniu na stałe do ścian i podłogi. Część mebli można zdemontować i wynieść, ale część jest montowana na stałe tak, że można je jedynie zniszczyć przy demontażu. W niektórych sklepach Wnioskodawca również wstawia i obsadza drzwi. Materiały do montażu typu: wkręty, kołki, silikony, farby do podmalowania kupuje Wnioskodawca. Zgodnie z umową, faktura jest wystawiana za całość usług jako montaż wyposażenia. Kontrahent, któremu Wnioskodawca wystawia fakturę za wykonane usługi, fakturuje całą wykonaną usługę dla kontrahenta z UE. Natomiast Wnioskodawca jako podwykonawca usługi wystawia fakturę za ww. usługi dla kontrahenta polskiego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right