Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.08.2014, sygn. ITPP2/443-682/14/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-682/14/PS
Dokumentowanie świadczonych usług, stawki podatku na świadczone usługi, prawa do odliczenia podatku naliczonego przy budowie oraz bieżącym utrzymaniem pływalni.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 maja 2014 r. (data wpływu 26 maja 2014 r.), uzupełnionym w dniu 18 sierpnia 2014 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów usług w zakresie dokumentowania świadczonych usług, stawki podatku na świadczone usługi, prawa do odliczenia podatku naliczonego przy budowie oraz bieżącym utrzymaniem pływalni jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 18 sierpnia 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania świadczonych usług, stawki podatku na świadczone usługi, prawa do odliczenia podatku naliczonego przy budowie oraz bieżącym utrzymaniem pływalni.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe.
Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym podatnikiem VAT i posiada własny numer NIP. Jako jednostka samorządu terytorialnego jest odpowiedzialna za realizację projektów inwestycyjnych, których przedmiotem jest m. in. budowa obiektów sportowych i rekreacyjnych. Obecnie Gmina jest w trakcie realizacji inwestycji pod nazwą B ..., z udziałem dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (dalej: ). Projektowane wielofunkcyjne centrum rekreacyjno-sportowe ma się składać z następujących zespołów funkcjonalnych: zespołu wejściowego, zespołu szatniowo-sarnitarnego, zespołu basenowego, zespołu saunowego, zespołu sportowego, zespołu personelu i administracji oraz zespołu technicznego. Inwestycja ma obejmować budowę budynku mieszczącego baseny i pomieszczenia towarzyszące, zagospodarowanie terenu w granicach opracowania obejmujące m. in. organizację niezbędnych ciągów komunikacyjnych, ramp, urządzenie miejsc postojowych dla samochodów osobowych oraz otaczającej zieleni i małej architektury, realizację niezbędnych urządzeń budowlanych, wyposażenia obiektu, przyłączy i instalacji zapewniających możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, budowę kompleksowego serwisu internetowego centrum sportowo-rekreacyjnego z systemem rezerwacji, badaniem satysfakcji, prezentacją oferty, itd. Obiekt ma przede wszystkim pełnić funkcję pływalni dla ludności Gminy, okolicznych terenów, a także turystów (dalej także jako: Inwestycja, Obiekt lub Pływalnia). Od początku planowania budowy Inwestycji Gmina zakładała, że będzie wykorzystywać Pływalnię wyłącznie do prowadzenia działalności komercyjnej, polegającej na udostępnianiu Obiektu w sposób odpłatny (osoby zainteresowane skorzystaniem z Pływalni będą musiały kupić bilet albo karnet). Poza tym Gmina nie wyklucza, że na terenie Obiektu prowadzone będą odpłatne zajęcia nauki pływania, fitness, aerobiku, w tym wodnego, rehabilitacji, korekcji wad postawy, itp. Usługi związane z Pływalnią będą świadczone na rzecz osób fizycznych, jak również osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej (np. szkoły z okolicznych gmin). Ponadto, Gmina przewiduje możliwość wydzierżawienia na terenie Pływalni powierzchni na potrzeby sklepu sportowego i bufetu. Działalność Obiektu będzie prowadzona bezpośrednio przez Gminę. W ramach struktury organizacyjnej Urzędu Gminy zostanie utworzony odpowiedni wydział, który będzie odpowiedzialny za działalność Gminy w zakresie kultury fizycznej, sportu i rekreacji. Pobierane wynagrodzenie za odpłatne udostępnienie Pływalni będzie stanowiło bezpośrednio przychód Gminy, która zamierza rozliczać VAT należny od przedmiotowych usług, ujmując sprzedaż z tego tytułu w rejestrach VAT i w jej deklaracjach VAT. Zamiar wykorzystywania Pływalni w 100% do celów komercyjnych został przedstawiony i udokumentowany w Studium Wykonalności Projektu, jak i samym wniosku o dofinansowanie. Według planów zakończenie budowy Pływalni ma nastąpić w czerwcu 2015 r. Z tytułu realizacji Inwestycji Gmina poniosła, ponosi i będzie ponosić wydatki, które są/będą udokumentowane fakturami VAT. Wydatki te obejmują m. in. przygotowanie dokumentacji projektowej dotyczącej Pływalni oraz wykonanie robót budowlanych zleconych przez Wnioskodawcę podmiotom zewnętrznym (dalej: wydatki inwestycyjne). Ponadto Gmina po oddaniu Pływalni do użytkowania będzie ponosić wydatki związane z bieżącym utrzymaniem, obejmujące zarówno nabycie towarów (m. in. media, środki czystości, etc.), jak i usług (m. in. drobne remonty/konserwacje, utrzymanie czystości, wywóz nieczystości, etc.), dokumentowane fakturami VAT wystawianymi przez kontrahentów na rzecz Gminy (dalej: wydatki bieżące). Wydatki (zarówno inwestycyjne, jak i bieżące) będą związane wyłącznie z działalnością odpłatną i Gmina będzie w stanie przyporządkować je do działalności związanej z Pływalnią. Do tej pory Gmina nie odliczyła VAT od ww. wydatków. W uzupełnieniu wniosku wskazała, że kwestia stawki podatku dla usług dzierżawy nie budzi wątpliwości i nie jest przedmiotem wniosku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right