Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.08.2014, sygn. ITPP1/443-567/14/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-567/14/BS
Stawka podatku dla świadczonych usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z póżn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 maja 2014 r. (data wpływu 22 maja 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych usług jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 maja 2014 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie stawki podatku dla świadczonych usług.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarcza w zakresie PKD 93.13.Z. Od 1 maja 2014 r oferuje usługi związane z rekreacją ruchową i poprawą kondycji fizycznej. W ramach tej działalności Wnioskodawca rozpoczął sprzedaż karnetów i biletów wstępu na siłownię przy zastosowaniu kasy fiskalnej opodatkowując sprzedaż stawką VAT 8% w oparciu o art. 43 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług załącznik do ustawy nr 3 pozycja 186. Bilet wstępu uprawnia tylko do pobytu na siłowni i korzystania z dostępnej na niej przyrządów. Wnioskodawca nie ma ani sauny ani nie prowadzi żadnych zajęć aerobowych i mentalnych. Każda osoba, która przychodzi na siłownię sama decyduje co robi, Wnioskodawca nie szkoli i nie prowadzi żadnych kursów.
Wątpliwości Wnioskodawcy sprowadzają się do rozstrzygnięcia kwestii związanej z zastosowaniem prawidłowej stawki VAT przy świadczeniu wskazanych usług.
Wnioskodawca stoi na stanowisku, że prawidłowo postępuje, w zakresie sprzedaży karnetów i biletów wstępu na siłownię z zastosowaniem podatku VAT w wysokości 8%, gdyż każdy kto kupuje bilet jest uprawniony tylko do pobytu na siłowni i korzystaniu z dostępnych na niej przyrządów, sam decyduje co robi, Wnioskodawca nie szkoli i nie prowadzi żadnego kursu. Dlatego też, zdaniem Wnioskodawcy, ma prawo zastosować art. 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z załącznikiem do ustawy nr 3 do ustawy pozycja 186.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right