Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.08.2014, sygn. ITPP2/443-730/14/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-730/14/RS
Prawo do odliczenia 50% kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa służącego do napędu samochodu marki Mercedes Benz typ 308 D.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770, z póżn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 29 maja 2014 r. (data wpływu 6 czerwca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia 50% kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa służącego do napędu samochodu marki Mercedes Benz typ 308 D jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia 50% kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia paliwa służącego do napędu samochodu marki Mercedes Benz typ 308 D.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Prowadzi Pan działalność gospodarczą opodatkowaną w całości podatkiem od towarów i usług w zakresie usług budowlanych. W prowadzonej działalności wykorzystuje pojazd samochodowy Mercedes Benz typ 308 D będący Pana własnością sklasyfikowany jako samochód ciężarowy. Pojazd ten jest typowym samochodem ciężarowym przystosowanym do przewożenia ładunków. Kabina jest konstrukcyjnie oddzielona od części ładunkowej pokrytej brezentem. Powyższy samochód nie spełnia jednak wymagań, o których mowa w art. 86a ust 9, gdyż posiada dwa rzędy siedzeń. Nie prowadzi Pan ewidencji przebiegu pojazdów, o której mowa w art. 86a ust 6 w zw. z art. 86a ust 4 pkt 1.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right