Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.08.2014, sygn. ITPP3/443-247/14/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-247/14/MD

Dopuszczalność zastosowania zwolnienia od tego podatku do wyrobu gazowego zużywanego do celów opałowych przez podmiot nie będący jednostką organizacyjną pomocy społecznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2014 r. (data wpływu 21 maja 2014 r.), uzupełnionym w dniach 5 czerwca oraz 1 sierpnia 2014 r. (daty wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie dopuszczalności zastosowania zwolnienia od tego podatku do wyrobu gazowego zużywanego do celów opałowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniach 5 czerwca oraz 1 sierpnia 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w dopuszczalności zastosowania zwolnienia od tego podatku do wyrobu gazowego zużywanego do celów opałowych.

We wniosku oraz jego uzupełnieniach przedstawiono następujący stan faktyczny.

Centrum (dalej jako Centrum) zarządza 5 placówkami opiekuńczo-wychowawczymi. Od dnia 1 stycznia 2012 r. podlega przepisom ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodzinny i pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r., poz. 135, z późn. zm.). Przed tą zmianą funkcjonowało, jako . i podlegało przepisom ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182, z późn. zm.). Było zatem jednostką organizacyjną pomocy społecznej. Zaistniała zmiana nie wprowadziła żadnych znaczących zmian w funkcjonowaniu Centrum, jak również w zadaniach, jakie były i są na nią nałożone, przez poprzednią i obecnie obowiązującą ustawę. Na podstawie art. 94 i 97 ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej, starosta może zapewnić wspólną obsługę ekonomiczno-administracyjną i organizacyjną prowadzonych placówek opiekuńczo-wychowawczych tworząc centra do obsługi tych placówek. Centrum kieruje dyrektor. Zarządzanie 5 placówkami opiekuńczo-wychowawczymi polega na wspólnej obsłudze ekonomiczno-administracyjnej i organizacyjnej placówek. Placówką opiekuńczo-wychowawczą kieruje dyrektor podmiotu, który zapewnia tę obsługę przy pomocy wychowawcy. Do szczegółowych zadań Centrum należy:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00