Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.07.2014, sygn. ITPP3/443-215/14/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-215/14/MD
Zasadność zastosowania (na podstawie art. 41 ust. 9b ustawy) 0% stawki podatku do zaliczki otrzymanej na poczet dostawy eksportowej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 kwietnia 2014 r. (data wpływu 2 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania (na podstawie art. 41 ust. 9b ustawy) 0% stawki podatku do zaliczki otrzymanej na poczet dostawy eksportowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania (na podstawie art. 41 ust. 9b ustawy) 0% stawki podatku do zaliczki otrzymanej na poczet dostawy eksportowej.
W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
C. (dalej jako Spółka) jest przedsiębiorcą działającym w sektorze przemysłu stoczniowego, zajmującym się produkcją statków i konstrukcji pływających. W ramach realizowanych projektów Spółka buduje statki i konstrukcje pływające dla kontrahentów spoza Unii Europejskiej (dalej jako Kontrahenci). Budowa ww. statków i konstrukcji pływających odbywa się na podstawie umów zawieranych przez Spółkę oraz Kontrahentów. W umowie określa się m.in. termin zakończenia budowy jednostki, który zazwyczaj wynosi od 12 do 24 miesięcy. Specyfikacja techniczna budowy statków oraz konstrukcji pływających, w której określony jest również termin realizacji budowy, jest integralną częścią umowy. Budowa statków oraz innych jednostek pływających ze względu na skomplikowany proces produkcyjny oraz zastosowanie kilkuset poszczególnych elementów, które muszą współdziałać ze sobą, nie pozwalają skrócić procesu budowy do 2 miesięcy. Wręcz przeciwnie, często okres budowy przedłuża się ze względu na opóźnienia w dostawie towaru od dostawców lub ewentualne korekty projektu. Budowa ww. jednostek nie jest produkcją seryjną, lecz indywidualnym przedsięwzięciem, w którym każdorazowo szacowany jest termin budowy jednostki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right