Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.08.2014, sygn. ITPP3/443-233/14/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy
Spółka w opisanym stanie faktycznym nie spełnia warunków uprawniających do korzystania ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 kwietnia 2014 r. (data wpływu 12 maja 2014 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy wyrobów gazowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy wyrobów gazowych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Spółka zajmuje się wytwarzaniem, przesyłaniem oraz dystrybucją ciepła wykorzystując w prowadzonej działalności wyroby wskazane w art. 2 ust. 1 pkt 1a i pkt 1b ustawy o podatku akcyzowym. Należy do Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie (dalej: Izba), której członkami są podmioty gospodarcze prowadzące działalność w zakresie energetyki cieplnej. Spółka eksploatuje na terenie miasta 5 instalacji. Wytwarza ciepło do celów ogrzewania i ciepłą wodę: w dwóch kotłowniach węglowych opalanych miałem węglowym (jedna kotłownia jest objęta systemem ETS); w dwóch kotłowniach gazowych zasilających odrębne sieci ciepłownicze niskich parametrów oraz w kotłowni gazowej wbudowanej jako źródło lokalne. Zatem Spółka zużywa gaz ziemny w ww. trzech kotłowniach (instalacjach) gazowych. W przypadku dwóch kotłowni odbiorcami są w 100% gospodarstwa domowe. Natomiast w przypadku jednej gospodarstwa domowe stanowią 99% odbiorców. Spółka spełnia warunek określony w art. 31b ust. 10 ww. ustawy. Spółka jest przedsiębiorstwem energetycznym sprzedającym ciepło odbiorcom końcowym przyłączonym do sieci na terytorium kraju, zatem jest objęta obowiązkiem nabycia i umorzenia świadectw efektywności energetycznej (tzw. białych certyfikatów) na podstawie art. 12 ust. 1 i 2 ustawy o efektywności energetycznej z dnia 15 kwietnia 2011 r. (Dz. U. Nr 94, poz. 551, z późn. zm.), dalej: ustawa o efektywności energetycznej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right