Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2014, sygn. ITPP1/443-554/14/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-554/14/KM
Czy Wnioskodawca ma prawo do uznania, otrzymując od Dostawcy wynagrodzenie w wysokości 10% wartości nabytych od Spółki produktów za dany kwartał, iż świadczy usługi marketingowe na rzecz Dostawy, które to usługi są opodatkowane podatkiem od towarów i usług, skutkiem czego na Wnioskodawcy spoczywa obowiązek udokumentowania wykonanych usług marketingowych fakturą zaewidencjonowaną w ewidencjach prowadzonych dla celów podatku od towarów i usług ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 15 maja 2014 r. (data wpływu 20 maja 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług marketingowych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonych usług marketingowych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawcą jest osobą samodzielnie prowadzącą działalność gospodarczą. Głównym przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej jest sprzedaż usług gastronomicznych tzw. posiłków fast food w lokalu gastronomicznym w Galerii Handlowej. Wnioskodawca jest podatnikiem VAT czynnym, w zakresie podatku od towarów i usług zobowiązanym do składania deklaracji miesięcznych. W trakcie prowadzenia działalności gospodarczej w dniu 19 maja 2011 r. podpisał umowę o współpracy z firmą C. sp. z o.o., zwaną dalej Dostawcą lub Spółką. W ramach niniejszej umowy Wnioskodawca zobowiązał się nabywać od Dostawcy produkty wytwarzane przez Spółkę, które są następnie sprzedawane w lokalu gastronomicznym podatnika. Jednocześnie w ramach niniejszej umowy zobowiązał się do świadczenia na rzecz Dostawy usług nazwanych przez strony usługami marketingowymi, w ramach których zobowiązał się między innymi, że będzie podejmował działania w zakresie aktywnego wspierania sprzedaży produktów nabywanych od Dostawcy oraz będzie eksponował materiały reklamowe Dostawcy, a także będzie umieszczał wszystkie produkty oferowane przez Dostawcę w karcie dań prowadzonego przez Wnioskodawcę lokalu gastronomicznego. W przedmiotowej umowie o współpracy strony umowy ustaliły, iż wynagrodzenie za wykonane usługi marketingowe będzie wynosiło 10% obrotów netto nabytych przez Wnioskodawcę produktów od Dostawcy za dany kwartał i będzie płatne do 15-dnia miesiąca następującego po danym kwartale rozliczeniowych oraz zostanie udokumentowane przez Wnioskodawcę fakturą doręczoną Dostawcy. Dostawca płacąc dla Wnioskodawcy wynagrodzenie za usługi reklamowe w wysokości 10% wartości netto nabytych produktów za dany kwartał rozliczeniowy nie traktuje powyższego wynagrodzenia jako upust lub rabat za nabyte towary przez Wnioskodawcę w danym kwartale od Spółki i nie wystawia faktur korygujących.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right