Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.06.2014, sygn. ITPP2/443-420/14/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-420/14/AW
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z drukiem wizytówek.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 31 marca 2014 r. (data wpływu 1 kwietnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z drukiem wizytówek jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków związanych z drukiem wizytówek.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą m.in. na produkcji soków owocowych i warzywnych z krótkim terminem przydatności do spożycia oraz ich sprzedaży wyłącznie na rzecz podmiotów gospodarczych. Na podstawie umów cywilnoprawnych współpracuje m.in. z osobami fizycznymi, które wykonują na jej rzecz czynności przedstawicielstwa handlowego (np. pozyskują i obsługują klientów wnioskodawcy). Spółka zamierza ponosić koszty związane m.in. z drukiem wizytówek według zaakceptowanego przez nią projektu, których najistotniejszymi elementami są: nazwa, logo oraz jej dane. Dodatkowym oraz pobocznym elementem wspomnianych wizytówek będą dane podmiotów współpracujących. Wizytówki te będą następnie przekazywane osobom, które są podmiotami świadczącymi usługi szeroko rozumianego przedstawicielstwa handlowego na rzecz Spółki. Wskazane podmioty będą przekazywały wizytówki klientom. Z punktu widzenia Spółki celem takiego działania jest m.in. nadzór nad wizytówkami stosowanymi w związku z jej działalnością oraz przede wszystkim szeroko rozumiana funkcja informacyjna. Wizytówki mają być rozdawane w celu zwiększania możliwości rynkowych oraz po to, aby działalność poszczególnych podmiotów współpracujących była kojarzona ze Spółką, a nie z konkretnym podmiotem współpracującym z nią (tj. po to, by tworzyć relację Spółka - klient, a nie tylko przedstawiciel handlowy - klient). Z powołanych względów Spółka będzie projektowała, zapewniała oraz ponosiła koszty związane z drukiem wizytówek. Poniesione wydatki będą udokumentowane. Spółka zamierza obniżać kwotę podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z kosztem druku wizytówek.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right