Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.06.2014, sygn. ITPP2/443-452/14/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-452/14/AD

Sprzedaż nieruchomości zabudowanej w postępowaniu egzekucyjnym nie podlega opodatkowaniu VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 2 kwietnia 2014 r. (data wpływu 7 kwietnia 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego związanego z wydatkami na remonty świetlic w miejscowościach S., W., Dz., G. i M. i ich bieżącym utrzymaniem jest nieprawidłowe,
  • prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego związanego z wydatkami na remont świetlicy w miejscowości Cz. jest prawidłowe,
  • prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego związanego z bieżącym utrzymaniem świetlicy w miejscowości Cz. jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego związanego z wydatkami na remonty świetlic i ich bieżącym utrzymaniem.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina w 2010 r. zrealizowała zadanie pn. . Projekt ten został dofinansowany w ramach PROW na lata 2007-2013 oś 3: Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, działanie 313, 322, 323 Odnowa i rozwój wsi. Pomimo tego, że w ramach dofinansowania podatek od towarów i usług od faktur wystawionych przez wykonawców zadania nie był uznany jako koszt kwalifikowalny projektu, Gmina nie dokonywała bieżącego odliczenia podatku naliczonego. Gmina, oprócz poniesionych wydatków związanych z remontem świetlic wiejskich, ponosi również wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem świetlic, tj. w szczególności koszty energii elektrycznej, wody, ogrzewania, utrzymania czystości oraz napraw i remontów. W związku z powyższymi nakładami remontowymi i bieżącym utrzymaniem świetlic otrzymała i otrzymuje od kontrahentów faktury VAT z wykazanymi na nich kwotami VAT naliczonego. Udostępnianie danej świetlicy wiejskiej przez Gminę wygląda następująco:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00