Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.04.2014, sygn. ITPP2/443-94b/14/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-94b/14/EK
Wskazanie okresu rozliczeniowego, w którym należy dokonać korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2014 r. (data wpływu 24 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie okresu rozliczeniowego, w którym należy dokonać korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie okresu rozliczeniowego, w którym należy dokonać korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W jej strukturze organizacyjnej funkcjonują jednostki budżetowe: przedszkole samorządowe, publiczne szkoły podstawowe, Zespół Kształcenia i Wychowania, Administracja ... oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej (dalej: Jednostki Budżetowe). Jednostki Budżetowe nie są zarejestrowane dla celów VAT (jedynie Administracja Oświaty i Wychowania była zarejestrowanym podatnikiem VAT w okresie od 2007 do 2012 r.). Obrót uzyskiwany przez Jednostki Budżetowe nie jest wykazywany w deklaracjach VAT Gminy.
Gmina wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa. Zdecydowana większość z tych zadań jest realizowana przez Gminę w ramach reżimu publicznoprawnego. Niemniej jednak, wybrane czynności Gmina wykonuje na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych i traktuje je jako podlegające regulacjom VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right