Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.03.2014, sygn. ITPP3/443-600/13/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy
Wskazane zwolnienie od akcyzy posiada charakter podmiotowo-przedmiotowy. Z powyższego wynika, że podmiotowi zużywającemu wyroby gazowe przysługuje zwolnienie od akcyzy w odniesieniu do tej części działalności, w stosunku do której występuje jako organ administracji publicznej, a nie jako dostawca ciepła do innych odbiorców.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 grudnia 2013 r. (wpływ 16 grudnia 2013 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy wyrobów gazowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 grudnia 2013 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy wyrobów gazowych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Powiatowy Inspektorat Weterynarii (PIW), jako organ administracji publicznej, na podstawie art. 31b ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, jest zwolniony od podatku akcyzowego. Jest użytkownikiem 2 budynków należących do Skarbu Państwa, administrowanych przez Wojewódzki Inspektorat Weterynarii. Budynki ogrzewane są paliwem gazowym. Każdy z budynków ma osobną instalację i oddzielne piece. Jeden budynek w całości wykorzystywany jest przez Inspektorat na cele statutowe, w drugim natomiast są 4 mieszkania, zajmujące 3/4 powierzchni budynku i siedziba Lecznicy dla Zwierząt, która zajmuje 1/4 powierzchni budynku. Dla każdego z budynków obowiązuje oddzielna umowa o dostawę gazu zawarta pomiędzy PGNiG a Powiatowym Inspektoratem Weterynarii. Najemcy mieszkań posiadają swoje indywidualne umowy na odbiór gazu do kuchenek gazowych i podgrzewaczy wody, natomiast Wnioskodawca jest stroną umowy o dostawę gazu na cele grzewcze. Za zużyty gaz do ogrzewania mieszkań, Inspektorat obciąża każdego z mieszkańców proporcjonalnie do ilości zużytego gazu i w istocie refakturuje na korzystających poniesione opłaty za dostawę gazu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right