Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.04.2014, sygn. ITPP2/443-1329/13/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1329/13/AW

prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji w zakresie modernizacji stacji uzdatniania wody

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2013 r. (data wpływu 6 grudnia 2013 r.), uzupełnionym w dniach 28 lutego oraz 28 marca 2014 r. (daty wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji w zakresie modernizacji stacji uzdatniania wody w () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniach 28 lutego i 28 marca 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji w zakresie modernizacji stacji uzdatniania wody w (...).

We wniosku oraz jego uzupełnieniach, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina, będąca czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzi inwestycję M. Inwestycja zostanie zrealizowana w latach 2013-2014. Po jej zakończeniu Gmina zamierza zawrzeć z zakładem budżetowym umowę dzierżawy/najmu należącej do niej infrastruktury. Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Gminy, jako zarejestrowany i czynny podatnik podatku od towarów i usług, świadczyłby za pomocą infrastruktury usługi dla ludności, w tym usługi dostawy wody. W praktyce miałoby się to odbywać w ten sposób, że Gmina zawarłaby z Zakładem umowę dzierżawy, a z drugiej strony Zakład świadczyłby we własnym imieniu i na własny rachunek usługi dostawy wody na rzecz mieszkańców na podstawie zawartej z nimi umowy. Zadaniem stacji jest uzdatnianie wód gruntowych. Uzdatniona woda dostarczana jest do odbiorców systemem wodnokanalizacyjnym, natomiast pozostałe po procesie oczyszczania wody popłucze odprowadzane są do gruntu lub sieci sanitarnej. Odpłatność za dzierżawę byłaby skalkulowana na poziomie kilkuset złotych rocznie ze względu na szczególne więzi ekonomiczne łączące Zakład i Gminę. Na tej podstawie Gmina, jako podatnik podatku od towarów i usług, opodatkowywałaby świadczenie usług na rzecz Zakładu, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Transakcja ta będzie opodatkowana na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w związku z czym Gmina będzie wystawiała faktury dla Zakładu i odprowadzała należny podatek wynikający z tych czynności do urzędu skarbowego. Bezpośrednio po realizacji Gmina zamierza przeznaczyć infrastrukturę do czynności opodatkowanych i taki też jest jej zamiar od początku realizacji inwestycji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00