Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.04.2014, sygn. ITPP2/443-31/14/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-31/14/AK
Brak obowiązku rozpoznania importu usług z tytułu zakupu paliwa na terytorium krajów Unii Europejskiej oraz zwrotu na rzecz kontrahenta holenderskiego kosztów za zagubiony towar oraz mandaty karne
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 8 stycznia 2014 r. (data wpływu 10 stycznia 2014 r.), uzupełnionym w dniu 25 marca 2014 r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku rozpoznania importu usług z tytułu zakupu paliwa na terytorium krajów Unii Europejskiej oraz zwrotu na rzecz kontrahenta holenderskiego kosztów za zagubiony towar oraz mandaty karne jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 25 marca 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku rozpoznania importu usług z tytułu zakupu paliwa na terytorium krajów Unii Europejskiej oraz zwrotu na rzecz kontrahenta holenderskiego kosztów za zagubiony towar oraz mandaty karne.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług zarejestrowanym dla celów transakcji unijnych, posługującym się NIP-UE. Świadczy usługi transportowe na terytorium krajów unijnych na rzecz holenderskiej firmy spedycyjno-transportowej, również posługującej się unijnym" numerem identyfikacyjnym dla potrzeb podatku od wartości dodanej. Firma ta jest właścicielem naczep, które są przez Spółkę transportowane w krajach unijnych posiadanymi przez nią ciągnikami siodłowymi. Wynagrodzenie za wykonaną usługę przewozu jest określane według stawki za kilometr. Firma holenderska udostępnia Spółce paliwową kartę płatniczą umożliwiającą bezgotówkową zapłatę za zakup paliwa. Paliwo jest nabywane w różnych krajach unijnych i służy wyłącznie do celów prowadzonej działalności gospodarczej, tj. do świadczenia usług transportowych, podlega zużyciu w trakcie eksploatacji i nie jest dalej odsprzedawane. Następnie holenderski kontrahent obciąża Spółkę zakupionym paliwem w wystawionym na jego rzecz rachunku stosując do powyższych transakcji 0% stawkę podatku od towarów i usług. W ramach współpracy z ww. firmą holenderską, Spółka świadczyła usługę transportową na terenie Unii Europejskiej, w trakcie której zaginęła jedna paleta towaru, co spowodowało powstanie szkody w transporcie. Kontrahent holenderski został obciążony za powstałą szkodę przez firmę, do której należał przewożony towar, a następnie refakturował koszt na Spółkę, wystawiając fakturę z 0% stawką VAT. Spółka otrzymała również od holenderskiej firmy, na rzecz której świadczy usługi transportowe, faktury obciążające ją wystawionymi na terytorium Unii Europejskiej na pracowników Spółki mandatami karnymi za przekroczenie prędkości oraz nieprawidłowości związane z tachografem. Mandaty za wyżej opisane wykroczenia zostały przesłane do kontrahenta holenderskiego przez służby uprawnione do ich wystawienia. Według komunikatów z państw członkowskich UE, kontrahent holenderski wykazuje transakcje zakupu paliwa, obciążenie za powstałą szkodę podczas transportu oraz mandaty karne jako świadczenie usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right