Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.03.2014, sygn. ITPB3/423-611/13/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/423-611/13/PS
Czy wydatki dotyczące zaniechanej inwestycji, na które składały się poniesione w latach poprzednich m.in. wynagrodzenia pracowników zaangażowanych w projekt, które związane były z przygotowaniem i rozpoczęciem wdrożenia Systemu, spisane w koszty w roku 2013, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 grudnia 2013 r. (data wpływu 16 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów zaniechanej inwestycji jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 grudnia 2013 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów zaniechanej inwestycji.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka jest podmiotem prowadzącym działalność w zakresie produkcji przemysłowej (branża stalowa). Spółka zdecydowała się w roku 2008 wdrożyć zintegrowany system informatyczny klasy ERP do zarządzania przedsiębiorstwem (dalej: System).
Jeszcze przed decyzją o wdrożeniu Systemu Wnioskująca zawarła umowy z firmami doradczymi/konsultingowymi, których zadaniem było doradztwo w zakresie wyboru najbardziej odpowiedniego Systemu oraz jego dostawcy. Spółka poniosła także koszty zarządzania związane z tym procesem.
Przyczyną podjęcia przez Wnioskodawcę decyzji o wdrożeniu Systemu była chęć implementowania w ramach jej struktur narzędzia do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem, które miało usprawnić proces organizacji produkcji oraz dystrybucji, a tym samym przyczynić się do zapewnienia pełnej obsługi Spółki. System obejmować miał wszystkie, standardowe obszary funkcjonowania Spółki takie jak: zamówienia, sprzedaż, magazyny, rachunkowość, sekretariat, kadry, produkcję oraz controlling.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right