Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.02.2014, sygn. ITPP2/443-1215/13/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1215/13/AD

Prawo do wystawienia faktury korygującej w związku z nieuregulowaniem należności za wykonaną usługę oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem paliwa do samochodów będących przedmiotem wynajmu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 listopada 2013 r. (data wpływu 12 listopada 2013 r.), uzupełnionym w dniu 15 stycznia 2014 r. (daty wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do wystawienia faktury korygującej w związku z nieuregulowaniem należności za wykonaną usługę oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem paliwa do samochodów będących przedmiotem wynajmu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 15 stycznia 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia faktury korygującej w związku z nieuregulowaniem płatności za wykonaną usługę oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem paliwa do samochodów będących przedmiotem wynajmu

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Od dnia 23 sierpnia 2008 r. prowadzi Pan działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług solarium, pośrednictwa w zakresie ubezpieczeń i odszkodowań. Od dnia 1 lipca 2013 r. zarejestrował się jako czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz rozszerzył zakres działalności o wynajem samochodów osobowych (77.11.Z). Podpisał umowę współpracy z firmą A, która zajmuje się dochodzeniem roszczeń odszkodowawczych dotyczących pokrycia kosztu wynajmu pojazdów zastępczych na czas naprawy poszkodowej klienta (osoby fizycznej). Działalność w zakresie wynajmu aut zastępczych polega na podstawieniu samochodu zastępczego na czas i w miejscu, w którym klient (osoba fizyczna) będzie z niego korzystał (Polska). Firma A w imieniu osoby fizycznej będzie ubiegała się o odszkodowanie z tytułu korzystania z auta zastępczego podczas naprawy auta powypadkowego. Wynajem auta zastępczego dla jednej osoby trwa nie dłużej niż 2 miesiące, lecz faktycznym nabywcą usług najmu jest firma A, gdyż dla niej wystawia Pan fakturę za wynajem auta zastępczego. W przypadku, gdy firmie A uda się wyegzekwować odszkodowanie od firmy ubezpieczeniowej osoby fizycznej, ww. faktura zostaje opłacona przez firmę A w całości. Mogą zdarzyć się sytuacje, w których firma A nie uzyska odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej z tytułu wynajmowanych aut, w takich okolicznościach firma A nie wypłaci należności z tytułu wynajmowanego auta. Aktualnie posiada Pan 3 środki trwałe samochody osobowe (kśt 741), które są przeznaczone wyłącznie do wynajmu oraz jeden samochód osobowy, który jest przeznaczony nie tylko do wynajmu, gdyż korzysta Pan z niego osobiście ale w ramach prowadzonej działalności (obsługa klientów nie wynajmujących aut zastępczych). Powyższe środki trwałe zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych i amortyzowane są ze stawką 20% (w związku z tym, że zamierza Pan użytkować je dłużej niż rok). Przy ich nabyciu nie odliczono VAT. Do wynajmowanych aut zastępczych nabywa Pan paliwo, które jest zużywane, np. do dojazdu w miejsce oddania ww. samochodu w używanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00