Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.02.2014, sygn. ITPP3/443-575/13/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-575/13/JK
Wnioskodawca (jednostka budżetowa) nie spełnia definicji organu administracji publicznej, o którym mowa w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 listopada 2013 r. (wpływ 2 grudnia 2013 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy wyrobów gazowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 grudnia 2013 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy wyrobów gazowych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Zadaniem Wnioskodawcy jest utrzymanie bazy sportowej i rekreacyjnej Gminy-Miasta. Jest jednostką budżetową działającą na podstawie uchwały Rady Miasta w sprawie utworzenia jednostki budżetowej. Jednostką kieruje dyrektor. Jako jednostka budżetowa nie posiada osobowości prawnej. Dyrektor składa oświadczenia na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta. Jednostka nie jest stroną umów cywilnoprawnych. Zawierane umowy wskazują, że stroną umów dotyczących m.in. zakupu towarów i usług związanych z eksploatacją obiektów stanowiących bazę sportową i rekreacyjną Miasta jest Gmina Miasto reprezentowana przez działającego z upoważnienia Prezydenta Miasta dyrektora jednostki budżetowej. Do zadań jednostki należy m.in. eksploatacja sześciu kotłowni gazowych, znajdujących się w niektórych gminnych obiektach sportowych, z których ogrzewane są budynki zaplecza socjalnego, w tym pomieszczenia biurowe tych obiektów. Jeden z tych obiektów został przekazany jednostce w trwały zarząd, a pozostałe przekazane do administrowania. Do zasilania przedmiotowych kotłowni gaz nabywany jest z sieci miejskiej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right