Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.03.2014, sygn. ITPB1/415-1231/13/DP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-1231/13/DP

Czy Wnioskodawca postąpi prawidłowo zmniejszając koszty z tytułu amortyzacji w części sfinansowanej dotacją w momencie wpływu dotacji na jego rachunek bankowy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 grudnia 2013 r. (data wpływu 4 grudnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie korekty kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem dotacji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie korekty kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem dotacji.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, usługi transportowe. Od uzyskanego dochodu z działalności gospodarczej opłaca podatek dochodowy od osób fizycznych według stawki podatkowej w wysokości 19% (podatek liniowy). Zdarzenia gospodarcze ewidencjonuje za pomocą podatkowej księgi przychodowi rozchodów. W 2013 r. Wnioskodawca zakupił środek trwały samochód ciężarowy powyżej 3,5 tony z przyczepą. Samochód i przyczepę kupowano etapami z racji konieczności przystosowania do przewozu artykułów spożywczych. Ostatnie faktury zakupu były z dnia 22 kwietnia 2013 r. Wnioskodawca wprowadził samochód i przyczepę do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Samochód zamortyzowano w części jednorazowo (50.000 euro, mały podatnik), przyczepa natomiast amortyzowana jest według stawki 14%. W dniu 15 kwietnia 2013 r. Wnioskodawca złożył wniosek do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Tworzenie i Rozwój Mikroprzedsiębiorstw o dotację na zakup części środka trwałego. Pismem z dnia 14 października 2013 r. otrzymał odpowiedź o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o przyznanie pomocy w wysokości 98 977 zł 50 gr. Umowa podpisana została w dniu 6 listopada 2013 r. Wnioskodawca wystąpił o płatność do ARiMR. Dofinansowanie wpłynie na rachunek bankowy prawdopodobnie w grudniu 2013 r. lub w styczniu 2014 r. Po otrzymaniu dotacji Wnioskodawca wyliczy, jaka wartość odpisów dotychczas zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów powinna być z kosztów wyłączona, a następnie o tę kwotę zmniejszy koszty bieżące.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00