Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.12.2013, sygn. IPPB1/415-999/13-4/IF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-999/13-4/IF
Wskazać należy, że Wnioskodawca będzie miał prawo od 1 stycznia 2014 r. (o ile nie ulegnie zmianie stan prawny) do jednorazowego odpisu amortyzacyjnego ww. pojazdu na zasadach określonych w art. 22k ust. 7-12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11.09.2013 r. (data wpływu 23.09.2013 r.) uzupełniony pismem z dnia 4.12.2013 r. (data nadania 7.12.2013 r., data wpływu 9.12.2013 r.) złożonym na wezwanie Nr IPPB1/415-999/13-2/IF z dnia 29.11.2013 r. (data nadania 29.11.2013 r., data doręczenia 3.12.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia jednorazowo w ciężar kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od zakupionego środka trwałego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23.09.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia jednorazowo w ciężar kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od zakupionego środka trwałego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Podatnik planuje dokonać w 2014 roku nabycia wewnątrzwspólnotowego pojazdu ciężarowego klasy/kategorii N1 marki Toyota model Land Cruiser, który został wyprodukowany w Japonii jako auto osobowe, następnie przebudowany i sprzedany przez autoryzowanego producenta dealera marki T na rynek europejski jako auto ciężarowe w klasie/kategorii N1 G zgodnie z dyrektywą:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right