Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.12.2013, sygn. IPPP1/443-1179/13-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1179/13-2/IGo

Prawo od odliczenia podatku VAT naliczonego na fakturach dokumentujących wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją akcji społecznych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 8 listopada 2013 r. (data wpływu 18 listopada 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa od odliczenia podatku VAT naliczonego na fakturach dokumentujących wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją akcji społecznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 listopada 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa od odliczenia podatku VAT naliczonego na fakturach dokumentujących wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją akcji społecznych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Głównym przedmiotem działalności X Polska Sp. z o.o. (dalej: X , Wnioskodawca lub Spółka) jest dystrybucja i sprzedaż piwa, a także prowadzenie działalności marketingowej, której celem jest zwiększenie wolumenu sprzedawanego piwa.

Jednocześnie Wnioskodawca rozumiejąc, że rodzaj prowadzonej przez niego działalności gospodarczej wywiera silny wpływ na społeczeństwo stara się, aby biznes jaki prowadzi był biznesem odpowiedzialnym społecznie, a więc biznesem, który uwzględnia szeroko rozumianą problematykę społeczną i środowiskową. W ocenie Spółki, podejmowanie działań społecznych jest ważnym elementem budowania dobrego wizerunku zarówno samej Spółki, jak i całej branży piwnej, a także piwa jako kategorii napoju alkoholowego. Z powyższych względów podejmowanie działań z zakresu społecznej odpowiedzialności zostało na stałe wpisane w strategię biznesową Spółki. Dodatkowo, zaangażowanie Wnioskodawcy w działalność o charakterze społecznym pozwala odpowiednio wcześnie zrozumieć zmieniające się oczekiwania społeczeństwa, w tym także konsumentów. Tym samym działalność społeczna, która wymaga od Spółki podjęcia wysiłku w celu zrozumienia potrzeb społeczeństwa, może przełożyć się na lepsze prognozowanie przyszłych trendów konsumenckich i w ten sposób - poprzez podjęcie działań dostosowawczych (np. w zakresie strategii marketingowej) poprawić efektywność prowadzonej działalności gospodarczej oraz zwiększyć konkurencyjność Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00