Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2013, sygn. IPPP2/443-157/13-3/JW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-157/13-3/JW
ustalenie daty otrzymania faktur w formie elektronicznej (m.in. PDF) oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 6.02.2013 r. (data wpływu 18.02.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia daty otrzymania faktur w formie elektronicznej (m.in. PDF) oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18.02.2013 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia daty otrzymania faktur w formie elektronicznej (m.in. PDF) oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (Spółka) będąca zarejestrowanym podatnikiem VAT, dostała od swoich kontrahentów propozycję wystawiania i przesyłania faktur oraz faktur korygujących w formie elektronicznej (e-faktury) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej (Dz. U. z dnia 29 grudnia 2012 r., poz. 1528) (Rozporządzenie).
Jeśli Spółka zdecyduje się na akceptację takiego sposobu otrzymywania faktur od swoich kontrahentów, wówczas Spółka dokona rejestracji w serwisie internetowym MiedzyFirmami.pl (Serwis). Spółka poprzez rejestrację w Serwisie i akceptację regulaminu Serwisu wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. Dodatkowo, Spółka ma możliwość przesłania pisemnego oświadczenia do właściciela Serwisu z danymi teleadresowymi Spółki, numerami KRS, NIP i REGON oraz osobami uprawnionymi do reprezentacji Spółki w celu zmiany statusu swojego konta w Serwisie na status: zweryfikowane. W założeniu właściciela Serwisu, powyższa możliwość ma służyć uwiarygodnieniu tożsamości podmiotów gospodarczych korzystających z Serwisu wobec innych użytkowników i służyć zwiększeniu bezpieczeństwa wymiany e-faktur. Przesłanie oświadczenia z wyżej wymienionymi danymi do weryfikacji jest dobrowolne. E-faktury wystawiane przez Spółkę będą udostępniane w Serwisie za pośrednictwem specjalnej platformy - systemu komputerowego dostępnego poprzez stronę internetową oraz interfejsu programowania aplikacji API. Dostęp do Serwisu możliwy jest po uprzednim zalogowaniu się z wykorzystaniem indywidualnego loginu i hasła, które to Spółka wybiera indywidualnie w czasie procesu rejestracji w Serwisie. Login i hasło będzie przyporządkowany wyłącznie Spółce. Po zalogowaniu się do Systemu przy pomocy loginu i hasła Spółka będzie mieć dostęp oraz możliwość pobrania wystawionych dla niej e-faktur. Spółka nie będzie mieć dostępu do e-faktur wystawionych przez swoich kontrahentów na inne niż Spółka podmioty. Jednocześnie inni odbiorcy e-faktur kontrahentów Spółki nie będą mieć dostępu do e-faktur wystawionych na Spółkę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right