Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2013, sygn. IPPP1/443-398/13-2/ISZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-398/13-2/ISZ
opodatkowanie nieodpłatnego wydania towarów, których jednostkowa cena nabycia (koszt wytworzenia) nie przekracza 10 zł
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 15.04.2013r. (data wpływu 29.04.2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów, których jednostkowa cena nabycia (koszt wytworzenia) nie przekracza 10 zł - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29.04.2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów, których jednostkowa cena nabycia (koszt wytworzenia) nie przekracza 10 zł.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
W związku z prowadzonymi akcjami marketingowymi Spółka nieodpłatnie przekazuje towary na cele związane z działalnością gospodarczą w związku z prowadzonymi akcjami marketingowymi spółka nieodpłatnie przekazuje towary na cele związane z działalnością gospodarczą. Towary przekazywane są nieodpłatnie podmiotom zajmującym się sprzedażą detaliczną lub hurtową produktów produkowanych przez Spółkę lub też podmiotom, które odpowiedzialne są za promocję i reklamę produktów Spółki (np. agencje reklamowe, wydawnictwa, organizatorzy imprez masowych). W ramach przekazań dokonywanych w związku z prowadzonymi akcjami marketingowymi Spółka może jednorazowo wydać dla jednego podmiotu większą ilość towarów w opakowaniach zbiorczych, np. zgrzewka, karton, paleta. Wydania te mogą być dokonywane na przykład w trakcie akcji marketingowych skierowanych do konsumentów (klientów końcowych) w sklepach wielkopowierzchniowych lub podmiotom, które w okresie wskazanym w regulaminie promocji przekroczą określony próg zakupów produktów Spółki. Ilość przekazywanych nieodpłatnie produktów ustalana jest w oparciu o:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right