Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.07.2013, sygn. IPPP3/443-335/13-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-335/13-2/IG
1. Czy wynagrodzenie Podatnika wynikające z opisanego programu marketingowego stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług czy rabat?
2. Czy w przypadku uznania, iż wynagrodzenie takie stanowi usługę, miejscem jego opodatkowania jest miejsce, w którym Podatnik posiada siedzibę (Szwajcaria)?
3. W przypadku uznania, iż wynagrodzenie takie stanowi rabat mimo, że nie jest udzielany przez dystrybutorów od których Partner nabywa produkty X, na podstawie jakiego dokumentu Podatnik powinien dokonać zmniejszenia podatku naliczonego mając na uwadze, iż nie otrzymuje faktur korygujących od dystrybutorów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17.04.2013 r. (data wpływu 22.04.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia charakteru wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu uczestnictwa w programie marketingowym jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22.04.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia charakteru wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu uczestnictwa w programie marketingowym.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Podatnik prowadzi działalność w zakresie sprzedaży sprzętu komputerowego. Jednym z kluczowych producentów sprzętu komputerowego sprzedawanego przez Podatnika jest koncern X (X). Wyroby tej marki Podatnik zakupuje od dystrybutora z siedzibą w kraju. Podatnik posiada status Partnera X, który został mu nadany po spełnieniu warunków co do poziomu kompetencji, w szczególności zatrudniania pracowników legitymujących się wymaganymi certyfikatami ze specjalności związanych ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym oraz innych warunków o charakterze marketingowym. Jako Partner X, Podatnik uczestniczy w programach marketingowych, w tym w programach intensyfikujących sprzedaż produktów X, organizowanych przez spółkę X International Sarl w skrócie X.I.), z siedzibą w Szwajcarii. W szczególności są to programy bonusowe premiujące sprzedaż X. w określonych segmentach produktów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right