Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.07.2013, sygn. IPPP1/443-507/13-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-507/13-2/MP
Przepis art. 89b znajdzie zastosowanie w sytuacji bezgotówkowych rozliczeń pomiędzy kontrahentami, dokonywanych w formie barterowej wymiany świadczeń albo potracenia (kompensaty) wzajemnych wierzytelności. W konsekwencji Wnioskodawca będzie zobowiązany do korekty podatku naliczonego, po upływie terminu 150 dni od dnia upływu terminu płatności określonego w umowie lub na fakturze, dokumentującej wykonanie przez kontrahenta świadczenia w sytuacji, gdy nie zostaną wykonane przez Wnioskodawcę świadczenia wzajemne.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22.05.2013 r. (data wpływu 27.05.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku VAT naliczonego w trybie art. 89b ustawy - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27.05.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku VAT naliczonego w trybie art. 89b ustawy.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe :
Sp. z o.o. sp. k. (zwana dalej: Wnioskodawcą) jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług na terytorium Polski. Wnioskodawca w zakresie prowadzonej na terytorium Polski działalności gospodarczej zajmuje się w sposób profesjonalny m.in. sprzedażą świadczeń reklamowych zamieszczanych w programach nadawców radiowych, jak również realizacją czynności w zakresie reklamy i promocji nadawców radiowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right