Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.04.2013, sygn. IPPB5/423-100/13-3/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-100/13-3/MK
Czy wydatki na zakup upominków przekazywanych przez Spółkę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 31.01.2013 r. (data wpływu 04.02.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia wydatków ponoszonych na zakup upominków, przekazywanych przez Spółkę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą do kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 04.02.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia wydatków ponoszonych na zakup upominków, przekazywanych przez Spółkę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą do kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej: również jako Spółka) jest wiodącym producentem i dystrybutorem produktów leczniczych (Produkty) w Polsce. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zajmuje się także prowadzeniem działań marketingowych i promocyjnych, wspierających sprzedaż oferowanych przez nią Produktów.
Prowadzona przez Spółkę reklama produktów leczniczych jest zgodna z przepisami Ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo Farmaceutyczne (Prawo Farmaceutyczne). W ramach działań promocyjnych Spółka podejmuje szereg działań o charakterze reklamowym zmierzających do zainteresowania ofertą Spółki osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi (dalej Osoby Upoważnione). Jednym z rodzajów prowadzonej przez Spółkę reklamy jest przekazywanie Osobom Upoważnionym upominków z logo firmy lub produktu. Wręczanie upominków odbywa się podczas spotkań promocyjnych organizowanych przez Konsultantów Medycznych Spółki w gabinetach lekarskich, aptekach, oddziałach szpitalnych jak również podczas konferencji naukowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right