Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.05.2013, sygn. IPPB3/423-101/13-2/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-101/13-2/MS

Czy w sytuacji, gdy termin, który z mocy ustaleń między Dostawcami a Spółką, rozpoczyna swój bieg od momentu otrzymania faktury korygującej potwierdzającej ostateczne rozliczenie sprzedanych Towarów, nie przekracza 60 dni, Spółka będzie zobowiązana dokonać korekty kosztów, o której mowa w art. 15b ust. 2 Ustawy o PDOP?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 15.02.2013r. (data wpływu 18.02.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów w związku z art. 15b ust. 2 ustawy uznaje się za prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18.02.2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów w związku z art. 15b ust. 2 ustawy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony stan faktyczny oraz następujące zdarzenia przyszłe.

Sp. z o.o. z siedzibą (dalej jako: Spółka) prowadzi działalność wydawniczą w Polsce. Spółka zajmuje się również prowadzeniem serwisów internetowych wydawanych czasopism, co umożliwia Spółce dotarcie z czasopismami do internautów.

Spółka dokonuje dystrybucji wydawanych czasopism do swoich kontrahentów (dalej, jako Kolporterzy) którzy prowadzą sprzedaż do konsumentów. W celu dywersyfikacji źródeł przychodów Spółka prowadzi również dodatkową działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży do Kolporterów towarów, które zwykle są sprzedawane przez kioski lub salony prasowe (dalej, jako Towary). Wśród przedmiotowych Towarów należy w szczególności wymienić produkty z kategorii serii kolekcjonerskich, np. kolekcje naklejek ze zdjęciami zawodników z określonej dyscypliny sportu i konkretnego klubu sportowego, który bierze udział w wybranych rozgrywkach sportowych. Dana seria kolekcjonerska składa się z reguły z kilkudziesięciu do kilkuset sztuk określonych elementów (np. naklejek). Konsument dokonując każdorazowego zakupu zestawu kolekcjonerskiego (zawierającego zwykle parę sztuk z kolekcji) stopniowo kompletuje całą kolekcję.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00