Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.05.2013, sygn. IPPP2/443-349/13-2/AO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-349/13-2/AO

dot. prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego w fakturach otrzymanych w formie papierowej oraz ich przechowywania w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 kwietnia 2013 r. (data wpływu 18.04.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego w fakturach otrzymanych w formie papierowej oraz ich przechowywania w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 kwietnia 2013 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego w fakturach otrzymanych w formie papierowej oraz ich przechowywania w formie elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. jest podmiotem z siedzibą na terytorium kraju prowadzącym działalność gospodarczą. Spółka jest zarejestrowana jako polski podatnik VAT czynny. W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca nabywa towary oraz usługi od dostawców mających siedzibę na terytorium Polski lub poza granicą Polski (dalej: Dostawcy). Nabywane towary i usługi wykorzystywane są przez Spółkę do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

Obecna procedura otrzymywania i archiwizowania faktur

W związku z prowadzoną działalnością, Spółka nabywa towary i usługi od Dostawców. Nabycia te są dokumentowane fakturami wystawianymi przez Dostawców na rzecz Spółki. Faktury (względnie inne dokumenty księgowe potwierdzające nabycie) są otrzymywane przez Spółkę w oryginale, w formie papierowej (Spółka otrzymuje też faktury w formie elektronicznej, niemniej jednak nie są one przedmiotem niniejszego wniosku o interpretację). Każda faktura (dokument księgowy) otrzymywana przez Spółkę jest odpowiednio opisywana / stemplowana przez osobę odpowiedzialną ze Spółki, a następnie wprowadzana do systemu finansowo-księgowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00