Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.03.2013, sygn. IPPP1/443-164/13-3/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-164/13-3/EK

prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z utrzymaniem targowiska miejskiego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 21 lutego 2013r. (data wpływu 25 lutego 2013r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z utrzymaniem targowiska miejskiego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 lutego 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z utrzymaniem targowiska miejskiego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Miasto (dalej: Miasto lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Na terenie Miasta znajduje się Targowisko miejskie (dalej: Targowisko), którego Miasto jest właścicielem. Wnioskodawca ponosi bieżące koszty związane z funkcjonowaniem Targowiska, w tym w szczególności koszty nabycia usług zarządzania, administrowania i utrzymania Targowiska od podmiotu zewnętrznego (dalej: Administrator), który w ramach swoich obowiązków odpowiedzialny jest m.in. za dbanie o stan techniczny obiektów znajdujących się na terenie Targowiska, porządek oraz zapewnianie przestrzegania regulaminu Targowiska. Obecnie funkcję Administratora pełni spółka komunalna, której udziałowcem w 100% jest Miasto. Niemniej, w przyszłości nie można wykluczyć, że usługi te mogłyby być świadczone przez podmiot niepowiązany z Miastem. Powyższe wydatki dokumentowane są przez Administratora wystawionymi na Miasto fakturami VAT z wykazanymi kwotami podatku. Możliwe, że w przyszłości Miasto będzie ponosiło również inne wydatki bezpośrednio związane z funkcjonowaniem Targowiska, w związku z którymi Miasto będzie otrzymywało faktury z naliczonym podatkiem VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00